Tuesday, March 22, 2011

Tips Melupakan Si Dia..;)

Biasa la bila bercinta semuanya indah… Memang tak dapat lupakan si Dia… Makan ingatkan si Dia, tidur ingatkan si Dia, mandi ingatkan si Dia… Boleh kata dalam apa jua hal pun memang teringatkan si Dia la…

Tapi masalahnya bila dah putus cinta pun masih ingatkan si Dia. Susah nih… Jadi di sini ada sedikit tips kepada sesiapa yang ingin lupakan si Dia kamu.

Terima Hakikat
Pertama sekali and perlu menerima hakikat si-Dia anda bukan lagi milik anda. Anda perlu belajar untuk menerima kenyataan bahawa pertemuan akan berakhir dengan perpisahan dan perpisahan adalah permulaan kepada pertemuan.

Melarikan diri
Siapa kata melarikan diri tidak menyelesaikan masalah ? Memang melarikan diri tidak akan menyelesaikan masalah tetapi ia dapat mengurangkan tekanan anda… Cuba anda pergi ke satu tempat yang agar jau
h dari tempat anda dan rehatkan minda anda.

Tapi jangan la buat kerja gila dengan pergi ke tempat anda date dengan si-Dia anda…

Luahkan perasaan anda
Emmm luahkan perasaan anda kepada sahabat karib anda. Mungkin dia tidak banyak membantu tetapi sekurang-kurangnya dengan meluahkan perasaan anda akan dapat menghilangkan tekanan anda.

Anda pula dengar luahan mereka
Apabila anda mendengar luahan rakan anda sekurang-kurangnya anda tahu bahawa anda bukan seorang sahaja menerima nasib yang teruk .

Ingat dekat orang lain
Masih tak dapat lupakan si Dia? Urghhh susah nie. Macam nie la kalau masih teringatkan si Dia kenapa anda tak cuba ingat dekat orang lain… Ahli keluarga ke, kawan baik ke, tapi kalau boleh jangan cuba untuk teringatkan kawan lain jantina anda… Bahaya tu karang jadi lain lak…

Buang jer hadiah tu
Bunga ke… Jam ke… Penanda buku ke… Novel ke… Anda buang sahaja hadiah tu… Mungkin ia seperti anda tidak menghargainya namun itulah yang terbaik. Atau anda pulangkan kembali hadiah itu kepada si Dia. Walaubagaimanapun jangan jual hadiah itu kerana anda seperti menghina pemberian si Dia. Dan satu lagi kalau si-Dia bagi anda hadiah seperti rantai emas berjumlah RM5000 saya rasa takyah laa buang hadiah tu.

Berdoa & Bertawakal
Ini adalah solution yang terbaik dan potion bagi segala-galanya. Berdoa lah kepada-Nya agar diberi kekuatkan jiwa dalam menghadapi dugaan dalam kehidupan dan diberikan pasangan yang serasi… lebih bagus.. buat la Solat sunat Taubat Nasuha..If terasa diri ada membuat dosa sepanjang perkenalan.. ALLAH maha pengampun…


COPY PASTE DARI SINI..;)


5 comments:

hardy boy said...

kalau saya la, saya akan bergaul dengan lebih ramai lagi kaum berlainan jantina sampai kte rase betapa ramai lagi wanita cun2 kat atas dunia nie, pastu kita cakap la dalam hati ayat utk sedapkan hati (ex-gf kite tu macam la cun sgt, kat tepi jalan ada byk bersepah, xrugi x dpt dia pn).hahahaha

IJAT360 said...

wah cik wani macam ade pengalaman je..nak praktikkan agak payah woo..^_^

wAwANiNi said...

hard boy : nnt org akan ingt awk playgirl lak..huhu

ijat : saya xde pengalaman..hehe n xnak lah ad pengalaman..^^
awk ckp ssh, ada pengalaman ke??hihi ^^

FAIZ AHAT said...

aku mampu tersenyum

wAwANiNi said...

jgn senyum je..
selamat beramal la ye..hahaha ;P