Thursday, February 17, 2011

Kisah Anak Jiran :)

dalam kusyuk wat assingment, tiba-tiba teringat kisah dekat kampung pasal anak jiran saya ni...
dia ada dua adik beradik, tapi kakak dia sekarang tinggal kat rumah kebajikan, tinggallah dia seorang ngan mak ayah dia...biasalah bila tinggal seorg mesti bosan kan..so, sape jadi mangsa untuk berkawan ngan budak ni???tak lain tak bukan mestilah jiran dia yang baik hati ni...huhu

saya jadi mangsa time balik cuti je..heheheh jiran saya ni baru je umur 12 tahun tapi anggap saya cam budak sebaya dia, bukan dia cam sebaya saya ek...huhuhu
petang-petang je mesti nak ajak men badminton or congkak..sebab 2 tu je mainan yang dia ada...

budak 2 : wani, jom men badminton (mcm kwn bek dia je dia ajk..huh!)
wani : malas la...
budak 2 : ala..marilah main. meh ak ambil raket aku
wani : malas la nak main...huhuhu
budak 2 : ok, kita men congkak.
wani : pandai men ke???(dalam hati malas nk layan sbnrnye)
budak 2 : pandai lah..aku g ambil congkak ek...tunggu ak g amik kejap..
wani : (memaksa budak ni...layan jelah)

*dak ni lau men congkak slalu je kalah, lau nak kalah je mesti dia akan suruh main semula, msalahnye lau men smula menang xpelah..ni kalah jugak...mcm2 hal...huhu

lau time saya rajin nak men dan saya ajak dia main mesti laju je dia balik rumah dia amik raket atau congkak tuk main...
tapi dia ni sombong gak kadang2..haritu ayh dia baru beli basikal tuk dia, lepas tu bila time ajak men dia lak yang jual mahal..nak men basikal katanye...adoi..mals nak layan...huhu

tapi kesian gak kat dak ni..ayik kena buli ngan kami adik beradik je...hehehehe
kami bukan slalu buli pn tapi beselah smbil2 men ngan dia, buli la ckit2..;)

No comments: